7 Nisan 2012 Cumartesi

Yaşayamayanlara

Çok küçük yaşta evlenip,çok genç yaşta boşanmak zorunda kalıp,tek başına 2 tane evlat büyüten bir anne olarak bu yazıyı okuduğumda çok etkilendim.Sizlerle paylaşmak istedim.





Ne zaman üniversitelere konuşma yapmaya gittiysem ya da ne zaman benden daha genç biri benim ondan daha fazla bir şey bildiğimi sanarak bana sorduysa “Bu işin olurunu”, dedim ki:

Üniversiteyi bitirince hemen çalışmaya başlama.

Git, dolaş, ülkeler gez, aç kal, meteliğe kurşun at, ama ne yap et, koşturmaya başlamadan önce biraz amaçsız yürü.

Maceraya çık, bedeli ne olursa olsun bunu yap.
Çünkü…

Çünkü hayat, onu erken anladığını sananlardan çok fena alır öcünü.

Bir şeyi vaktinde yaşamadan geçersen, çok sonra, seni rezil etme pahasına, sana yaşatır o eksik bıraktığın bölümü. Aşık mı olmadın on altı yaşında? Gelir seni kırk beşinde bulur, en olmaz zamanda.

Maceraya mı çıkmadın yirminde? Sürükleye sürükleye götürür seni otuz beşinde. Yırtık kot, yer bezinden hallice bir kazak giyip, nasıl göründüğüne aldırmadan geçiremedinse öğrencilik yıllarını mesela, elli yaşında, artık kalabalıkların gözleri seni hiç de öyle görmeyi beklemezken, sana giydirir o kot pantolonu.

Hayatı sakın erkenden yaşama, sonradan çok fena komik eder adamı.
Serserilik ederek geçirmeli insan serserilik edilecek yaşları.
Zira atlayıp geçtiğin ne varsa dönüp dolaşıp bulur insanın yakasını.
Kendini yaşatıncaya kadar yapışıp kalır.

Ece Temelkuran

4 yorum:

  1. iyi demiş hoş demiş de Türkiye şartlarını düşününce zor işte... Mesela ben anne babama hadi ben üniversiteyi bitirdim, bunca sene okuttunuz masraf ettiniz bir de üstüne azıcık daha bekleyin de dünyayı gezeyim diyeyim, bakalım sonra neler oluyor :D Bir kere sırf vize pasaport ücretleri ciddi para, Avrupa'da yaşamıyoruz ki:)

    Aslında bunların hepsi gençlerin çalışma imkanının olmamasından. Lise giriş sınavıydı, üniversite giriş sınavıydı derken durumu elveren çoğu aile, benimkiler de dahil, çocuğum sen dersine çalış, okulunu bitir de başka bir şey istemiyorum senden diyorlar hep.
    ama diğer yandan gerçekler de var, bitirdik de noldu ?! Okulu bitirince tecrübesiz parasız gençler olarak mezun oluyoruz, bir çoğumuz işsiz, bulanlar halinden memnun değil...

    Aslında hiç karamsar bir insan değilim, fakat yazarken acı ama gerçek dercesine böyle bir sonuç çıktı ortaya.

    YanıtlaSil
  2. serapcim
    boyle bir sonu tahmin ediyordum biraz
    acilarla,sevinclerle hayat devam ediyorr
    bizlerde buna gogus germek icin cabaliyoruz...
    sevgilerimi yolluyorum sana
    kendine iyibak

    YanıtlaSil
  3. doğru söe ne denir :) teşekkürler canım

    YanıtlaSil
  4. Yaşımız icabı geçmişle yüzleşme devri eksiler artılar yaptıklarımız yapamadıklarımız vs vs yazı tam denk gelmiş Sevgiler adaşıma:)

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkürler...♡
Serap ÇOBAN